Sunday, March 8, 2009

McNordvall - hamburgare på grillen

Mmm det är aldrig fel med en hemgjorda hamburage. Tricket är 'bensypurenerna'; det brända som blir av att grilla.

Jag tog lite fetar köttfärs idag.
Blanda ner salt, lite oregano, nymalen svart peppar, het paprika pulver och bara äggulan av ägget.

Använde mig av "Tupperware hamburger pressen" (som jag tog med från Sverige när vi flyttade hit) och så hackades det lite färsk lök, sallad och en skivad tomat. Det bidde ingen ost idag.. Alla fixade glatt sin egen uppsättning. jag to senap, lök, finskuren japaleno, sallad och tomater lade på hamburgaren och ketchup på toppen. Joar valde att lägga till 1000-island dressing och några chips (!??).

Vi satt ute och åt på verandan; för första gången i år. Vi har bytt till sommartid nu så solen var fortfarande framme mellan husen när vi började äta. Det är fortfarande 21.5 grader ute vid huset, när klockan är 20.06 EST. Guu vad skönt med varmare väder!

Hann med mycket idag. Det var en bra söndag. Jobbade inte en minut, jo en minut jobbade jag. Sedan tog jag en lång promenad, städade upp i trädgården från löv och gamla vissna blommor. Det känns i ryggen men det ser fint ut nu. Jag är redo för grannens samtal att det är dags att ta in några kubik 'mull' till alla blomm-bäddar.

Nu vankas en nygjord Cappucho!!

No comments: