Friday, April 10, 2009

Hastbullar


Det verkar som det enda roliga jag har att göra numer är att se till att vi har gofika till familjen. Nja inte varje dag men helgerna iallafall.
Jag har börjat slingrat mig ur uppdraget om alla sorgliga (111) husen som jag tagit på mig att dela ansvaret som fastighetsskötare. Usch vilket jobbit känslomässigt jobb. Jag behöver ju inte fixa själva stoppen i avloppet t ex. Men allt annat drama runt i kring. Husen är ju inte i de bästa områdena av Raleigh. Av naturen kan jag inte säga nej och tror allt gott om alla. "I don't care" finns inte riktigt i mitt känslospråk "Because I do Care". Det känns skönt med beslutet men det är ju en massa strul innan det är upplöst eller i annan ordning.
Sökte jobb hos ett nytt svenskt företag här i Raleigh förra veckan. Tänk om de tycker att jag är för upptagen redan. Måste nog ringa och säga vad som pågår.

Idag blir det hastbullar till fika. Jobbar hemma med Sleepaid och på telefonen med Gentry Group. Hoppas att lånen går igenom, väntar på ett "proposal" som skulle kommit in i torsdags. Jag tror de glider på att det är påsk. Det är mycket motvind nu.

Det är förvånandsvärt enkelt att göra, och det blev bra. 20 minuter i ugnen på 225 grader C

4 dl vetemjöl
1 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk finmalen kardemumma
100 gram smör/ margarin

Blanda torra ingredienser och finfördela smöret.

1 ägg
2 dl mjölk

Blanda i ägg och mjölk till en rätt stabbig smet. Klegga ut den i en smord sockerkaksform. Grädda bums i 20 minuter.
Stjälp upp kakan omgående för att fika med bums. Mums.

No comments: