Saturday, April 4, 2009

Risotto, lamm, pilgrimsmusslor eller Southern styled BBQ

Nu har jag funderar, ja om matklubbs maten. Hur ska man ställa sig?

Jag har aldrig lagat lamm t ex, det tar ju tid så jag vet inte hur länge man ska ta på sig..? Vore intressant att lära sig. Har alltid varit tveksam till lamm.

- Däremot lagar jag modifierad Southern Pulled Pork BBQ från scratch. Alltså kokar "Boston butt" och gör en hemma gjord BBQ-sås som serveras med "pulled pork" tillsammans med ungsbakad sötpotatis, pickles och coleslaw.

Grillad/ ungsbakad fisk - Finns en massa varianter man kan göra här men är det så nytt?
- Jag beställer gärna pilgrims musslor (scallops) när jag äter ute. Ska vi göra en förrätt på det?

Ska fråga Tina om hon lärde sig några trick i Italien hur man gör en riktigt "mean true Risotto". Fast hon kanska aldrig lagade mat när hon bodde där. Det finns ju restauranger i varje hörn.

Gu' vad jag längtar tillbaka till Italien, Jag är inte klar där.

No comments: