Tuesday, October 28, 2008

Vad blev det middag? "What's for dinner - leftovers!!"

jag läste, tror i Aftonbladet häromdagen om en undersökning gjord i USA, igen, om hur bra det är att äta rester, man går ner i vikt? Hur då? Är det pågrund av dåliga tider att de ger läsaren tillåtelse att äta "left-overs"..? Dagens läge, home-office, har gjort att jag är hemma rätt mycket i tid och därmed hinner med att laga "riktig" mat. Så ikväll blev det rester. Joar värmde en potion med köttfärslimpa, sås och potatis, han tyckte det luktade IKEA när han öppnade burken :-) Torbjörn och Björn värmde varsin hamburgare som jag grillade häromdagen och jag pyttade ihop 3 burkar..! Mex-grönsaker, makaroner och stekt hot italiankorv i bitar, allt från häromdagarna. Vad fattas hmmm. Ähh jag tar lite Hot chilisauce... inte tokigt... Alla mätta!
AnetteG mailar recepten bl a på lingonbröd och berättar att hon sippar på kaneltea och "smälter" på datorn - hon inte kommer in och kan skriva i bloggen.
Imorgon provar jag Lingonbrödet. Jag tror att jag köper en påse med färska cranberries och gör modiferad lingonsylt. Felix lingonsylt finns på Harris Teeter, 283 gr kostar $5.49, det går åt 1 1/2 dl. Allt handlar om att modifiera... Hur i helskotta ska jag får tag på Grahamsmjöl..? Tror jag Aldrig har sett det ens i affärerna här, inte ens på Whole Foods. Det löser sig.

No comments: