Saturday, November 1, 2008

Ett P.S. om söndagens Biff a la Rydberg

Tjugo i elva och plötsligt vaknar jag till ur min fleeceslummer där i soffhörnet. Samtidigt som jag inser att jag snart borde gå och lägga mig, med tanke på att Ludwig har önskat väckning klockan sju imorgon bitti och varma mackor till frukost. Är inte detta typiskt? Var fanns den här energin när jag verkligen behövde den? Medans jag funderar kring frustrationen och börjar plocka ihop inför natten, kommer jag att tänka på imorgon - jag och Katarina ska ha raggsocksmys hemma hos mig, vilket innebär Biff a la Rydberg med mycket lök, ägg, dijonsenap och råriven pepparrot, en magnumskål med smågodis, vitchokladgratinerad frukt med vaniljglass, ostbågar och rödvin. Och film, att småslumra till, nej inte slumra; ragssocksmysa. Och raggsockor behövs - jag bor i en lägenhet från sekelskiftet och det drar från alla håll och kanter. Nu släcker jag ner. Sov så gott.

No comments: