Saturday, November 1, 2008

Kulturen i USA bjuder inte på fredagsmys, lördagsgodis eller bollibompa

Nej du vännen det finns ingen i relations till "fredagsmys, lördagsgodis och Bollibompa" här i USA. Vi har inte ens en formell uppe-sittar-kväll, du vet dagen före doppare dagen. Det enkla är verkligen det som är bäst. Här visas det barnprogram 24/7 (twenty-four/ seven) man äter chips hit och dit, dricker läsk och kaffebröd till frukost - jämt!?


Just nu tycker jag bara att jag jobbar och jobbar. Fast det är inte sant. Jag har under tre veckor varit väldigt huslig och samlat energi för att allt ska ta fart. Jag Älskar att läsa vad du skriver! Det bliir en bok. 


När jag var liten var 'Fondue' mitt bästa. Just för att man satt ner runt bprdet och hystade runt skålar med konstiga krovar och Biff med uuuunderbara såser. Min mammas bästa sås är på krossade tomater, vitlök, chilisås, chilipeppar, lite paprika pulver, salt och vit peppar som fick puttra ihop... du jag är säker på att ett stänk socker slank i... Denna underbara sås till en väl oljekokt corizio är ett ljuvt, ljuvt barndoms matminne.

No comments: